Հայ քանդակագործությունը և որմնանկարչությունը զարգացած ավատատիրության շրջանում: Այս ժամանակաշրջանում ճարտարապետական արվեստի հետ ներդաշնակ զարգանում են նաև քանդակագործությունն ու որմնանկարչությունը:
Ճարտարապետությանը ավելի սերտ էր կապված որմնանկարչությունը: Հայկական եկեղեցիներում, ի տարբերություն բյուզանդականի, ներքին մակերեսները այնքան լավ էին մշակվում, որ գրեթե վերանում էր պատերը ծեփով ու ապա որմնանկարներով ծածկելու կարիքը: Հայկական տաճարները ներքին տարածության պարզության ու ճարտարապետական կատարյալ լուծումների շնորհիվ լրացուցիչ հարդարանքի անհրաժեշտություն չունեին: Ուստի հայկական որմնանկարչությունը մեզ չի հասել մեծաթիվ նմուշներով, բայց փոխարենը՝ պահպանված օրինակները աչքի են ընկնում բարձր արվեստով; Քրիստոնեական Արևելքի միջնադարյան արվեստի պատմության մեջ որոշակի տեղն են գրավում Աղթամարի, Տաթևի հազվագյուտ որմնանկարները, որոնք թվագրվում են X դարով: XII-XIV դդ. հայկական որմնանկարչությունը զարգացում է ապրում Անիում (Տիգրան Հոնենցի եկեղեցի), Զաքարյան և Մահկանաբերդցի իշխանների հովանավորությունը վայելող հոգևոր կենտրոններում:
Մարգարյան Հ.
Տես նաև՝
Հայկական մշակույթը զարգացած ավատատիրության շրջանում:
Հայ պատմագրությունը զարգացած ավատատիրության շրջանում:
Հայ փիլիսոփայությունը զարգացած ավատատիրության շրջանում:
Իրավական ակտերը զարգացած ավատատիրության շրջանում:
Հայ գեղարվեստական գրականությունը զարգացած ավատատիրության շրջանում:
Ալեք Մանուկյան 1,
ԵՊՀ 2-րդ մասնաշենք,
5-րդ հարկ,
Հեռ.` + 37460 71-00-92
Էլ-փոստ` info@armin.am
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Կայքի նյութերի մասնակի կամ ամբողջական օգտագործման, մեջբերումների կատարման դեպքում հղումը պարտադիր է` www.armeniaculture.am